top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDanielle Kaplan

6 שלבים פשוטים לעיצוב חדר השינה שלכם

עודכן: 9 בדצמ׳ 2020



חדר השינה שלנו, הממלכה הפרטית שלנו, המקום בו אנחנו פותחים כל יום חדש והמקום בו מסיימים אותו- מניחים את הראש כדי להירגע קצת מהיום שהיה.


אז מי לא רוצה ליצור לעצמו את הפינה החמה שלא ירצה לצאת ממנה?


הדבר הראשון והחשוב שנרצה לעשות בתהליך עיצוב חדר השינה שלנו הוא להחליט על מיקום הרהיטים: המיטה, הארון, השידה וכו'.. ניקח בחשבון את המידות המתאימות לנו ולפני הרכישה נוודא שאכן הכל עומד במקומו כמו שצריך. אחרי שהחלטנו על מיקום הרהיטים, נעבור לעיצוב:

1. חיפוי הרצפה-

אני נתקלת בלא מעט לקוחות שבוחרים לחפות את רצפת חדר השינה בפרקט- ובצדק. הפרקט מעניק חמימות ותחושה נעימה בחדר. כמובן שבמקרים אחרים בהם אין אפשרות לביצוע פרקט מטעמי תקציב או דירה שכורה או סתם כי לא התחברנו, נוכל לייפות את הרצפה ע"י שטיחים יפים ונעימים שישדרגו לנו את החלל וינעימו לנו את השהות בחדר.

כאן בחרתי לחפות את הרצפה בפרקט עץ פישבון בגוון אלון מעושן ועליו הנחתי שטיח בהיר וקליל בכדי לא להעמיס מדי על המראה.

פרקט עץ פישבון





2. "קיר כח"-

קיר כח הוא הקיר המרכזי שאליו נרצה להסב את מירב תשומת הלב כאשר נכנסים לחדר. לרוב הוא יהיה הקיר אליו מוצמדת המיטה. חשוב שקיר כח בחדר שינה ייתן לנו תחושות חיוביות ונעימות, שאחרי יום עבודה עמוס בלחצים, אחה"צ מעייף עם הילדים, נכנס לחדר ונוכל ממש להרגיש בו את הרוגע, החמימות, האנרגיות הטובות, התחושה המחבקת והרומנטיות שבחדר. חיפוי הקיר יכול להיות ע"י עבודת נגרות מותאמת אישית, חיפוי עץ מעניין, טפט או כמובן האופציה הקלילה והזמינה ביותר- הצבע. באופציה של הצבע, בדרך כלל אמליץ לבחור גוונים רכים ונטרליים שיהיו נעימים וישרו אווירה נינוחה בחדר השינה שלנו- אבל אם אתם בעניין של צבעוניות, צבעים דומיננטיים הם אופציה מהממת לנועזים מבנינו. בכדי לשדרג את קיר הכח שלנו במינימום הוצאה, לאוהבי הdiy, בחרתי באופציה שניתן לבצע לגמרי לבד- מסגרות על הקיר ע"י קרניזים דקורטיביים. אלמנט עיצובי קלאסי, עדין וממש פשוט לביצוע- והכי חשוב, משדרג פלאים את החלל!

קרניז עשוי פוליאוריטן מוקצף, ניתן להשיג בחברת- Decor Star.





3. שידות/שולחנות לצד מיטה-

שידות הצד חשובות לנו להשלמת המראה הסימטרי של החדר ועם זאת צריכות להיות פונקציונליות לנו.

לכן תשאלו את עצמכם מה הייתם רוצים שיהיה נגיש לכם לצד המיטה? אם עניתם יותר מ4 פריטים, כנראה ששידת צד המכילה מגירה או דלת, יותר מתאימה לכם. אם עניתם טלפון, ספר ולא יותר מדי, בהחלט ניתן למקם 2 שולחנות צד שייתנו מראה מינימליסטי שלגמרי יעשה את העבודה כמו שמיקמתי כאן. שולחנות הצד מעניקים מראה קליל יותר ולא מדי מתאמץ. אל תוותרו עליהם!


שולחנות צד: פנטהאוז Basic.





4. תאורה-

אוי כמה שתאורה היא חשובה! בחדר השינה נקפיד על תאורה כללית שתאיר לנו את החלל בצורה מספקת אך לא עוצמתית מדי, כאשר אתם רוכשים את גופי התאורה, התייעצו עם יועץ התאורה בחנות לגבי עוצמת האור הנדרשת והמתאימה לגודל החלל שלכם, שימוש באור חם יתרום לתחושת האינטימיות והחמימות בחדר. בדר"כ לגוף המרכזי נבחר בגופים צמודי תקרה, ולחובבי מאווררי התקרה- דאגו לוודא איזה דגם אתם רוכשים בכדי לבצע מראש את הכנות החשמל הנדרשות. ניתן ורצוי כמובן להוסיף 2 גופי תאורה לצידי המיטה, מנורות קריאה- הן יכולות לעמוד על שידות הצד ויכולות בהחלט גם להיות תלויות על הקיר ולהוות אלמנט עיצובי מרהיב שיעצים וידגיש את קיר הכח שלנו. שתי האופציות הללו מעולות כמקור אור נוסף וכמנורת קריאה כשחשוך. אם נבחר גופי תאורה שתלויים מהתקרה כמו שבחרתי לעשות כאן, יש לקחת בחשבון שפיזור האור לא יתאים לקריאה בחושך- ואלה מנורות ליצירת אוירה בלבד.


גופי תאורה תלויים בגוון פליז




5. וילונות-

שלא תעזו לוותר עליהם! וילונות הם פריט חובה בכל חדר שינה. יישנם מגוון סוגי וילונות וזה כבר לפוסט אחר. ממליצה בחדר שינה ללכת על וילונות נשפכים התלויים ע"י מסילה נסתרת, או האופציה הפשוטה יותר וילונות עם לולאות התלויים על מוט. גם וילון פשוט יעשה את העבודה! הוילונות מרככים את מראה החדר, יכולים בקלות להסתיר חלונות מיושנים, ממסגרים את החלונות ויוצרים כמעין תמונה רכה על הקיר. את גווני הוילון בחרו לפי טעמכם האישי לפי פלטת הצבעים של החדר. כאן בחרתי בוילון בתלייה נסתרת בגוון חול אפרפר מעט שקוף למראה עדין ורומנטי.


וילון בגוון חול אפרפר בתלייה נסתרת.





6. פריטים משלימים, אקססוריז-

להשלמת מראה החדר ובכדי לתת את הטאצ' האחרון, הוסיפו למיטה כריות נוי, כיסוי מיטה מתאים, בחרו מצעים בגוונים בהירים ואל תתפשרו על האיכות! מבטיחה שזה מורגש!


הוסיפו ירוק לחדר וכמה שאפשר! אין כמו עציצים ירוקים שמכניסים חיים לחלל, הוסיפו עציצים קטנים על השידות, פרחים, עציץ ירוק גבוה בפינת החדר, לא תאמינו כמה שהם מורגשים ומשפיעים על האווירה!



הוסיפו אקססוריז להשלמת המראה.





ולסיכום:

אל תזניחו את חדר השינה שלכם! השקיעו בעיצוב ובאבזור, מבטיחה שתרגישו בהבדל וזה שווה הכל!

בהצלחה!!!





אהבתם?

יש לכם שאלות?

כתבו לי בתגובות או בפרטי, אשמח לענות לכם!
























104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page