top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDanielle Kaplan

5 טיפים שאתם חייבים לקרוא לקראת תכנון מטבח חדש!

עודכן: 19 בנוב׳ 2020



אז אתם לפני רכישת מטבח חדש, מזל טוב! בין אם אתם נכנסים לדירה חדשה ובין אם לשיפוץ, הכנתי עבורכם 5 טיפים שאתם חייבים לקרוא לפני שאתם ניגשים למשימה:



טיפ מס' 1- הכינו רשימת מכולת


אז לפני שניגש למלאכת התכנון, חשוב שנבדוק עם עצמנו מה אנחנו באמת צריכים?


לא כל מה שיתאים לשכנה בדירה מעלינו בהכרח יתאים גם לנו, חשוב להתחשב בצרכים הספציפיים שלכם, דיירי הבית.


חישבו על ההתנהלות שלכם במטבח ביום-יום, הדברים שהיום יש לכם ואתם לא מרוצים מהם והייתם רוצים לשנות.


חישבו על כמות האחסון הנדרשת, הכלים והמוצרים שאתם רוצים לאחסן במטבח שהיום אין להם מקום מיועד,


מוצרי החשמל- במידה ויש לכם מוצרי חשמל שממשיכים אתכם למטבח הבא, רשמו את המידות שלהם בכדי שהמעצב יוכל להתאים את המטבח למוצרי החשמל הקיימים. במידה והחלטתם להתחדש במוצרי חשמל חדשים- בררו לפני כן אילו מוצרי חשמל אתם צריכים ובררו על מידותיהם.


רשמו הכל על דף- חשוב שכל הנקודות שחשובות לכם יהיו רשומות לפניכם בצורה ברורה, כך שכשתפגשו עם מעצב המטבחים בחנות או עם נגר תוכלו להעלות את כל הנקודות החשובות הללו ולמצוא להם פתרון יעיל ונכון שיתאים לכם.



טיפ מס' 2- תכנון המרחב ו"משולש הזהב"


אז כמה שנתעסק בחומרים, בסגנון, בצבעים ולא משנה כמה נשקיע מכיסנו, כל זה לא חשוב מספיק אם לא נתעמק בתכנון נכון של הפונקציות במטבח.


"משולש הזהב" בטח כבר שמעתם על המושג הזה, וגם מי שלא, אני אסביר: משולש הזהב מייצג את שלושת הפונקציות המרכזיות במטבח שלנו: המקרר, הכיור והכיריים. דאגו לתכנן אותם במרחקים סבירים האחד מהשני, נסו לדמיין ולהמחיש עם מטר את המיקומים והמרחקים בין הפונקציות בכדי לוודא שהתכנון אכן נוח ופרקטי בהתאם למבנה המטבח ולצרכים האישיים שלכם.


נסו להמחיש פעולת בישול פשוטה- כמו הכנת חביתה למשל, המחישו את ההליכה למקרר בכדי להוציא את הביצים, פתיחת המגירה בכדי להוציא מחבת ולהניח על הכיריים, שימוש בשמן מעגלת הבקבוקים ושטיפת הידיים בכיור אחרי ששברנו את הביצים לצלוחית. וודאו שבתכנון המוצע יהיו כמה שפחות התרוצצויות ממקום האחד לשני.



תכנון נכון ופונקציונלי הוא המפתח להצלחה ברכישת מטבח חדש.





טיפ מס' 3- מרחב עבודה נוח


השאירו לפחות 110 ס"מ מעבר בין כל מרחב עבודה במטבח. לדוגמא: במידה וקיים אי במטבח, השאירו 110 ס"מ מעבר בינו לבין משטח העבודה המקביל אליו. במידה והחלל יחסית קטן וכל ס"מ נחוץ, גם 100 ס"מ יכולים לעבוד אבל אל תתפשרו על פחות מזה. מרחב בחלל המטבח יאפשר עבודה נוחה ומרווחת גם אם אדם נוסף מבני הבית החליט להפגין את כישוריו ולבשל איתכם יחד.








טיפ מס' 4- מקסום השטח



השתדלו לתכנן מגירות רחבות יותר, שטחה של מגירה 1 רחבה יהיה גדול יותר מ2 מגירות צרות. חוששים מבלאגן במגירות הרחבות? ניתן לרכוש מתקנים וחלוקות מיוחדות המותאמות למגירה ויעילות במיוחד לשמירה על הסדר במגירות המטבח, תוכלו למצוא מגוון מתקנים ופתרונות אחסון בחברת "בלורן". דבר נוסף שיש לשים אליו לב- דאגו לציין בפני הנגר/ חברת המטבחים את נושא דפנות המגירה, לוודא כי אכן הדפנות הן סגורות וגבוהות בכדי להבטיח שטח אחסון מירבי.



  • התמונה באדיבות חברת בלורן




טיפ מס' 5- הוזילו עלויות- אך לא בכל מחיר!


אז להוזיל עלויות כולנו אוהבים אבל היי, חשוב שתדעו במה כדאי לחסוך ובמה פחות.


"הזול הוא היקר" זו לא רק קלישאה- אז תתרכזו היטב בטיפ הבא: חזיתות: היום קיימים כל כך הרבה חומרי גמר למטבח שקל מאוד לטעות ולחשוב כי היקרים ביותר הם הפרקטיים ביותר אך לא כך הדבר.. ניתן למצוא היום בשוק חומרי גמר במחירים אטרקטיביים ומשתלמים, ולא רק שהמחיר אטרקטיבי גם המוצר איכותי ופרקטי: הם עמידים בפני מכות, שריטות, דוחי כתמים וקלים מאוד לניקוי. חשוב לזכור שבמטבח אנחנו פעילים, פותחים וסוגרים את הדלתות, מבשלים, באים במגע עם שומנים.. ולכן עניין העמידות הוא המרכזי והחשוב ביותר.


צירים ומנגנונים: אל תתפשרו ודרשו צירים ומנגנונים חכמים ואיכותיים! שליפה מלאה של המגירה ויכולת להחזיק עומסים ומשקלים כבדים הם הכרחיים במטבח להבטחת יעילות מרבית ועמידות לאורך זמן. אל תשכחו לוודא אחריות יצרן- כמה שיותר, יותר טוב!



אז הגיעו מוכנים, מסודרים ועם כל הידע הנדרש בכדי להבטיח תהליך מסודר, כייפי וללא הפתעות!




יותר מאשמח לשמוע מכם!

ספרו לי האם הכתבה עזרה לכם ואם יש נושאים שמעניינים אתכם במיוחד לכתבות הבאות.

בא לכם לחדש את המטבח? את הבית? מוזמנים להתקשר לקביעת פגישה ללא עלות- 054-643-5081

תמיד כאן בשבילכם!

דניאל









698 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page